هیئت مصباح الهدی شهرستان بیرجند

هیئت مصباح الهدی شهرستان بیرجند

(تکیه یالثارات الحسین علیه السلام )
هیئت مصباح الهدی شهرستان بیرجند

هیئت مصباح الهدی شهرستان بیرجند

(تکیه یالثارات الحسین علیه السلام )

طرح سراسری ختم صلوات وختم قرآن (ویژه طرح کرسی تلاوت نور)


مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت صدیقه طاهره (س) با همکاری تکیه بالثارات الحسین علیه السلام برگزار می کند:


طرح ختم صلوات وختم قرآن به یاد شهدای غواص  وسلامتی رهبر


زمان : از ابتدای ماه مبارک رمضان لغایت پایان ماه 


علاقه مندان به شرکت در این طرح ها میتوانند تعداد صلواتهاخود را به سامانه پیامک کوتاه 30005612006000 یا از طریق ایمیل yalasaratkj@gmail.com   بفرستند  وهمچنین جهت شرکت در ختم قرآن یک پیامک حاوی نام ونام خانوادگی به همین سامانه برنند.



پاسخ رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره برهنه شدن هنگام عزاداری

بسمه تعالی 
در پی فراگیر شدن برخی اعمال منجمله برهنه شدن حین عزاداری در بعضی هیات ها، استفتایی خدمت مقام معظم رهبری ارسال گردید که متن و پاسخ ایشان در ادامه می آید.
همچنین بخشی از صحبت های یکی از مداحین صاحب نفس کشوری - حاج مهدی سلحشور - در جمع اعضای هیات فاطمیون پس از ارائه متن استفتا و پاسخ مقام معظم رهبری به استحضار بازدیدکنندگان گرامی می رسد :

متن استفتاء حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد:

با سلام به محضر رهبر معظم انقلاب و ولی محترم فقیه شیعیان
احتراما در جلسات عزاداری ما تا سال 80 مستمعین با در آوردن پیراهن خود برهنه میشدند و بتوصیه علمای شهر این کار را جمع کرده و با زیر پوش سینه می زنند .
منتها در خیلی از مجالس و حتی مجالسی که مداحان بیت رهبری آن را می چرخانند نه تنها از برهنه شدن جلوگیری نمی شود بلکه به الفاظ مختلف و حتی شدید عزاداران را ترغیب به برهنگی می کنند .
احتراما محبت فرمائید تکلیف را برای رهروان واقعی ولایت مشخص فرمائید
موفق و مؤید باشید.
سید محمد انجوی نژاد- 11/ 2/ 89 
جعلنی الله من کل مکروه فداکم
کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز
پاسخ استفتاء:
1 - حکم فقهی حضرتعالی درباره برهنه شدن در هنگام سینه زنی چیست ؟
جواب : در صورتى که نامحرم نباشد و مستلزم مفسده نباشد، برهنه شدن وسینه زدن جایز است.

2- خارج از حکم فقهی برهنه شدن توصیه حضرتعالی برای عزاداران چیست ؟برهنه بشوند یا با پیراهن و زیر پوش سینه بزنند ؟
جواب : مناسب است با لباس عزادارى انجام بگیرد .
متن صحبت های مداح اهل بیت، حاج مهدی سلحشور :

نکته اول اینکه از ایشان - مقام معظم رهبری - استفتا کردم و راهنمایی گرفتم؛ ایشون یادم دادند که چجوری بگویم که اگر کسی برهنه شد کار غیر شرعی انجام نداده است، از فردا هم خواهشا اگر دلتان برای محشر میسوزد خط کش برندارید بگویید هرکس این طرف باشد ضد ولایت فقیه است و هرکس آن طرف باشد با ولایت است. این بچه بازی ها رو درنیارید به نفع هیچکس نیست.

نکته دوم این پرسش که مربوط به هیئت ما میشود و به جای دیگری کاری نداریم و چون مشکل شرعی ندارد ما هم کاری نداریم. ما به هیئت خودمان کار داریم.

نکته سوم خیلی از دوستانی که برهنه میشوند خیلی از بنده بهتر، ولایتی تر، ارزشی تر هستند. من خاک کف پای همه شان هستم. ادعایی هم نداریم. خدایی نکرده خدا نیارورد آن روزی را که خودمان عامل باشیم و بخواهیم این خط کشی ها را بکنیم. میخواهید باور کنید میخواهید باور نکنید. برای اینکه تو خوشت بیاید نمیگویم.

به سیدالشهدا که سی ساله است دارم غلامیشان میکنم از همه تان پست تر و سیاه تر و بیچاره تر هستم چه برسد به غلامهای واقعی اش.

چیزی که ما به ذهنمان رسید این است که حضرت آقا 3 بار صراحتا؛ یکبار من خودم شخصا پرسیدم از ایشان فرموندند شرعا ایرادی ندارد، عرض کردم آقا من برای خودم میخواهم برای شخص خودم. میخواهم بدانم ته دلتان چیست؟

میخواهم بدانم در دل آقا و ولی مان چه میگذرد که آن را انجام دهیم. آقا فرمودند برهنه نشوید بهتر است؛ منتها چون آقا خصوصی به بنده گفته بودند و خصوصی سوال کرده بودم این اجازه را بخودم ندادم که بیرون بگویم. تا تقریبا دو سه ماه پیش که حضرت آقا منزل سه تا شهید بودند انجا اتفآقا آن جمع خصوصی هم نبود و اونطور که حاضرین میگفتند همه جمع خاله و عمه و دایی و پسر دایی شهید بودند و شهید هم از اردبیل بود. آنجا حضرت آقا از عزاداری اردبیلی ها تمجید کرده بودند و گفته بودند چه سبک خوبی داشتنید که پشت پیراهن را سوراخ میکردید برای زنجیر زدن و یا جلو پیراهن را به یک سبکی باز میکردند برای سینه زدن؛ به همان مناسبت همانجا بدون یک ذره دخل و تصرف ( بدلیل اینکه برای کلمه به کلمه آن دنیا باید جواب بدهم و پیاز داغش را زیاد نمیکنم) حضرت آقا فرمودند " من بشدت مخالفم با برهنه شدن".

ما میخواهیم در فاطمیون سعی کنیم که حب و بغض نسبت به کارها و سکنات و رفتارها دائر مدار حب و بغض ولی مان باشیم.

ما میخوایم آقامان آن چیزی را که دوست دارد ما هم دوست داشته باشیم و آن چیزی که بدش می اید را انجام ندهیم.

خدارا شاهد میگیرم که بالای سرم حاضر و ناظر هست این چند هفته مانده بودم چجور مطرح کنم داشتم مثل سیر و سرکه میجوشیدم که اگر من مردم و امام زمان گفت چرا این کار را انجام میدادی که نائب من و رهبر تو گفت من راضی نیستم، چرا انجام دادی؟ من جوابی ندارم. گفتم خدایا مرگ من را به تاخیر بینداز تا من این حرف را بزنم، شاهد میگیرم که من شرایطش را نداشتم.

دوستان میوندار هم شاهدند که ما چندین شب صحبت میکردیم راجع به این موضوع.

برخی از دوستان میگویند شما اگه راست میگویید چرا کف میزنید؟ آقا فرمودند ذکر صلوات بهتر است و من شخصا از آقا شنیدم بدون اینکه آقا قیدی قبل و بعدش بگن: آقا فرمودند این کف زدنهایی که من توی جلسات میبینم هیچی ایرادی ندارد.

دوتا تذکر راجع به سبکها داشتم که سبکها از این بر و ازون بر غش نکند نه سبکهایی که خدایی نکرده غنا داشته باشه  و مناسب مجلس لهو و لعب باشد نه از ان بر سبکهایی که حزن و غم داشته باشد.

ایشون سریعا فرمودند میبینم رادیو سبکهایی میگذارد من فکر میکنم عزاداری هست بعد میفهمم مولودی هست. خب این سبک چه تناسبی با مولودی دارد.

کسی میخواهد خوشش بیاید کسی میخاهد بدش بیاید اگه فردا حضرت آقا فرمودند کف نزنید ما توی فاطمیون کف نمیزنیم. خیالتان راحت، ما قرارمان این است که جلسه مان را طوری اداره کنیم که نائب امام زمان بپسندد بهر قیمتی که شده است چون به این باور رسیدیم که ایشان درکشان هزاران هزار برابر ماهاست؛ ما همه مان را جمع کنند انگشت کوچک آقا نمیشویم.

ما به هیچکس کاری نداریم. ما میخواهیم تمرین کنیم که حب و بغضمان پیرو حب و بغض آقا باشد. هرچیزی که آقا دوست داشتند ما هم دوست داریم و هرچیزی که آقا بدشان امد ما هم دوری میکنیم. ادعا نداریم و داریم تمرین میکنیم و شما نشان بدهید که حال جلسه فرق کرده است.

یک نادانی گفته که بر کسی که برهنه شدن را منع میکند لعنت! خب شما بشمارید در دهه محرم که 6000 تا 7000 نفر دارند اینجا سینه میزنند ؛ قطع به یقین کمتر از 200 نفر برهنه هستند. خب 95 درصد را تو داری لعنت میکنی؟! خدا هدایتت کند و عفو کند.

نکته ای که الحمدلله موید این موضع گیری ما شد نکته ای بود که آقا میثم مطیعی همین فاطمیه از آقا پرسیدند و گفتن آقا ما شنیدیم که شما قلبا با برهنه شدن مخالفید درسته؟ آقا فرمودند نه تنها قلبا لسانا هم میگویم به دیگران هم بگویید .

خدا مرگ بدهد به من و امثال من که انقدر بدبخت و بیچاره ایم و دور از ولایت هستیم که آقا به آقای مطیعی میگویند من به خیلی از آقایون گفتم ولی آقایون حرف من را گوش نمیکنند!!!!!

من باید حب و بغضم پیرو حب و بغض آقا باشد که از مستمع خودم انتظار داشته باشم راه من را انجام بدهد.

لذا با کمال ادب و مهربانی و خوشرویی اگر جلسات بعد و هفته های بعد دوستانتان برهنه شدند دستشان را ببوسید و بعد بگویید که قربونت برم نکن. و راضی نیستم ذره ای بی ادبی کنید.

شما ببینید رهپویان وصال شیراز 10000 نفر دارند سینه میزنند ببینید شور و حالشان با شما فرقی میکند؟ 

صوت صحبت های حاج مهدی سلحشور



داتلود کلیپ های بشارت های ظهور

بشـــــــــــارت یک :
 نوای زمینه  :یوسف صحرایی زهرا کجایی
 سخنران   :آیت الله مجتهدی
 مدت کلیپ  :02:33
 حجم کلیپ  :3.52 MB
 دانلود پر سرعت   موضوع :
 دانلود از پرشین گیگحدیث : قلب مومن در آخرالزمان آب میشود زیرا گناه را میبیند ولی استطاعت تغییر ندارد - دختران بدحجاب و هم خانگی با سگ !
 دانلود از پیکوفایل
 دانلود از افسران



بشـــــــــــارت دو :
 نوای زمینه  :روزای بی تو چه غمگینه
 سخنران   :حجت الاسلام پناهیان
 مدت کلیپ  :05:05
 حجم کلیپ  :4.68 MB
 دانلود پر سرعت   موضوع :
 دانلود از پرشین گیگسُفیانی (استکبار جهانی امروز) نقشه  خاورمیانه را به هم میریزد - فوت عبدالله - نسبت به علامات اهل بیت بی  احترامی نکنیم - اهل بیت که بیکار نبودند مردم را  سرکار بگذارند !!! آقا روح الله عزیز خودمان از نشانه های ظهور هستند !
 دانلود از پیکوفایل
 دانلود از افسران


بشـــــــــــارت سه :
 نوای زمینه  :مهـــدی بیــــا
 سخنران   :حجت الاسلام پناهیان
 مدت کلیپ  :05:07
 حجم کلیپ  :4.72 MB
 دانلود پر سرعت   موضوع :
 دانلود از پرشین گیگحمله نظامی به عراق از راه جنوب و تصرف بغداد  بدون درگیری ! خبر دقیق ائمه : سُفیانی اول و سُفیانی دوم 6 ماه قبل ظهور -  هوشیار باشیم - ارزش اخبار مربوط  به آخرالزمان را پایین نیاوریم - ائمه قصد داشتند معمای سرگرم کننده مطرح  کنند !!؟
 دانلود از پیکوفایل
 دانلود از افسران


بشـــــــــــارت چهار :
 نوای زمینه  :ابا صالح بیــــا
 سخنران   :حجت الاسلام پناهیان
 مدت کلیپ  :04:46
 حجم کلیپ  :4.39 MB
 دانلود پر سرعت   موضوع :
 دانلود از پرشین گیگقواعد ظهور : ظهور بعد از یأس - ظهور بعد از  شکست همه تئوری های مدیریت عالم - پایان تئوری دموکراسی - قیام ایرانیان در  آخرالزمان - شهپید بهشتی : جامعه  ای نمونه بسازیم و به جهانیان ارائه کنیم تا ظهور رخ دهد
 دانلود از پیکوفایل
 دانلود از افسران


بشـــــــــــارت پنج :
 نوای زمینه  :تو فرشته ای یا بشری
 سخنران   :حجت الاسلام پناهیان
 مدت کلیپ  :05:07
 حجم کلیپ  :4.69 MB
 دانلود پر سرعت   موضوع :
 دانلود از پرشین گیگاز قواعد ظهور : روشن شدن حق از باطل (کاروان  غزه) - وقتی ظهور رخ میدهد منتظران میگویند انتظار نداشتیم به این سرعت  اتفاق بیفتد ! امر فرج یک شبه توسط  خدا صورت میگیرد ! مرجعیت حوزه علمیه قم در عالم - اللهم صل علی محمد و آل  محمد
 دانلود از پیکوفایل
 دانلود از افسران

.

اعمال شب و روز نیمه ماه مبارک شعبان

شب نیمه شعبان، شب بسیار مبارکى است. از امام جعفر صادق علیه السلام روایت است که از امام محمدباقر علیه‌السلام در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد؛ امام فرمود آن شب بعد از لیلة القدر افضل شب‌ها است. در آن شب خداوند به بندگان، فضل خود را عطا مى‌فرماید و ایشان را به مَنّ و کَرَم خویش مى‌آمرزد. پس سعى و کوشش کنید در تقرّب جستن به سوى خداى تعالى در آن شب، که آن شبى است که خدا قسم یاد فرموده به ذات مقدس خود که سائلى را از درگاه خود تا زمانی که مطلب گناهی را درخواست نکند؛ دست خالى برنگرداند. و آن شبى است که قرار داده حق تعالى آن را از براى ما به مقابل آن که قرار داده شب قدر را براى پیغمبر ما صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ آله. پس کوشش کنید در دعا و ثنا بر خداى تعالی و از جمله برکات این شب مبارک آن است که ولادت با سعادت حضرت صاحب عصر امام زمان ارواحُنا لَهُ الفداء در سحر این شب سال دویست و پنجاه و پنج در سامراء واقع شده و باعث مزید شرافت این شب مبارک شده است .

 

براى شب نیمه شعبان چند عمل وارد شده است:

۱- غسل، که باعث تخفیف گناهان مى‌شود.

۲- احیاء این شب به نماز و دعا و استغفار. و در روایت است که هر کس این شب را احیا دارد؛ نمیرد دل او در روزى که دل‌ها بمیرند.

۳- زیارت امام حسین علیه السلام است که افضل اعمال این شب

و باعث آمرزش گناهان است و هر کس بخواهد با او مصافحه کند روح صد و بیست و چهار هزار پیغمبر زیارت کند آن حضرت را در این شب و اَقَلِّ زیارت آن حضرت آن است که به بامى برآید و به جانب راست و چپ نظر کند پس سر به جانب آسمان بلند کند و زیارت کند آن حضرت را به این کلمات: “اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُاللّهِ وَ بَرَکاتُهُ.” و هر کس در هر کجا باشد در هر وقت که آن حضرت را به این کیفیت زیارت کند امید است که ثواب حجّ و عُمره براى او نوشته شود .

۴- خواندن دعایی که شیخ و سیّد نقل کرده‌اند و به منزله زیارت امام زمان صلوات الله و سلامُه عَلَیْهِ است  ادامه مطلب ...

داستان تولد امام زمان (علیه السلام)

زندگی نامه امام مهدی(عج)

 

 

امام مهدی کیست؟

 

امام مهدی کیست؟ وی یگانه فرزند امام عسکری علیه السلام یازدهمین امام شیعیان است. امام مهدی(عج) در سحرگاه نیمه شعبان 255 ق در سامرّا چشم به جهان گشود و پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر، و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون، در سال 260 ق به دنبال شهادت حضرت عسکری علیه السلام ـ همچون حضرت عیسی علیه السلام و حضرت یحیی علیه السلام که در سنین کودکی عهده دار نبوّت شده بودند ـ در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند. آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سرتاسر زمین حاکمیت خواهد بخشید.

میلاد نور

 

آخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان 255 ق، علی رغم مراقبت های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری علیه السلام چشم به جهان گشودند. تولد مخفیانه آن حضرت بی شباهت به تولد حضرت موسی علیه السلام و حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام نیست. همان گونه که این دو پیامبر بزرگ الهی تحت شدیدترین تدابیر امنیتی فرعونیان و نمرودیان به اراده خداوند و به سلامت در کنار کاخ فرعون و نمرود متولّد شدند، حضرت مهدی(عج) نیز در حالی که جاسوسان و مأموران خلیفه عباسی تمام وقایع خانه امام یازدهم علیه السلام را زیر نظر داشتند، در کمال امنیت و بدون آن که دشمنان بویی ببرند، در سحرگاه روز جمعه نیمه شعبان قدم به جهان هستی گذاشتند.

سیمای مهدی(عج)

 

پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام هر کدام در سخنان خود به اوصاف امام مهدی(عج) اشاره کرده اند. حضرت امام رضا علیه السلام در توصیف ویژگی های چهره و سجایای اخلاقی و ویژگی های برجسته آن حضرت می فرمایند: «قائم آل محمد(عج) هاله هایی از نور چهره زیبای او را احاطه کرده است رفتار معتدل و چهره شادابی دارد. از نظر ویژگی های جسمی شبیه ترین فرد به رسول خدا(ص) است. نشانه خاصّ او آن است که گرچه عمر بسیار طولانی دارد، ولی از سیمای جوانی برخوردار است؛ تا آن جا که هر بیننده ای او را چهل ساله یا کمتر تصور می کند. از دیگر نشانه های او آن است که تا زمان مرگ با وجود گذشت زمان بسیار طولانی هرگز نشان پیری در چهره او دیده نخواهد شد».

حجت خدا

 

روزی عثمان بن سعید بن عمری به همراه حدود چهل نفر از بزرگان شیعه به حضور امام عسکری علیه السلام رسیدند تا درباره جانشین آن حضرت سؤال کنند و در آینده از ایجاد اختلاف در مسئله امامت جلوگیری کنند. راوی می گوید: وقتی عثمان بن سعید به حضرت عسکری علیه السلام گفت: آمده ایم تا درباره مطلب مهمی که شما به آن آگاه ترید از شما سؤال کنیم، حضرت عسکری علیه السلام فرمودند: بنشین عثمان. پس از ساعتی امام علیه السلام فرمودند: آیا می خواهید بگویم به چه منظوری آمده اید؟ همه گفتند: ای فرزند رسول خدا، بفرمایید. آنگاه حضرت فرمودند: آمده اید تا درباره حجت خدا و امام پس از من بپرسید. همه گفتند: آری. در این لحظه ناگهان پسری که چهره درخشانی چون ماه داشت و از هر حیث به امام عسکری علیه السلام شبیه بود وارد شد. حضرت فرمودند: بعد از من پیشوای شما و جانشینم این فرزند من است. مواظب باشید پس از من در دین دچار آشفتگی نشوید...

دوران زندگی

 

دوران زندگی امام زمان(عج) به چهار دوره تقسیم می شود:

 

1 ـ از تولد تا غیبت: حضرت مهدی(عج) پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری علیه السلام به صورت نیمه مخفی زندگی کردند. یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در این دوره انجام دادند این بود که امام مهدی(عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف نشوند.

 

2 ـ غیبت صغری: پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در سال 260 ق دوره غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 ق ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نائب به ادامه امور مردم می پرداختند.

 

3 ـ دوره غیبت کبری: این دوران از سال 329 ق شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت در این دوره پاسخ به پرسش ها و احکام مردم بر عهده نایبان عام آن حضرت است و حضرت نایب خاصی برای این دوره معرفی نکرده اند.

 

4 ـ دوره حکومت: پس از ظهور، امام زمان(عج) بر اساس احکام اسلام حکومت واحد جهانی تشکیل خواهند داد که در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد.

  


  

ادامه مطلب ...

اعلام شماره کارت کمک های مردمی

بسم الله الرحمن الرحیم

ومَن یُعَظِّم شَعائِرَ اللّه فَإِنَّها مِن تَقوَی القُلوب(سوره حج آیه 32)

قابل توجه اعضای محترم تکیه یالثارات الحسین(ع) و خیرین گرامی

نظر به اهمیت  بر پایی و تعظیم شعائر اسلامی در مناسبت­های مختلف  و پاسخ به خواست متقاضیان جهت مشارکت در این امر مهم، هیئت امناء تکیه یالثارات الحسین علیه السلام  بر آن شدتا برای هر چه باشکوه­تر برگزار نمودن مراسمات ویژه مذهبی از قبیل : عید مبعث، غدیر، نیمه شعبان ... و ایام سوگواری عاشورا، لیالی قدر، فاطمیه ... اقدام به افتتاح حساب نزد بانک ملت به شماره کارت 6104337941391680 به نام برادر مهدی حقیری جهت دریافت نذورات و کمک­های متدینین نمایند، تا ضمن پاداش اخروی بتوانند گامی ارزشمند در جهت تربیت نسل  نوجوان و جوان و بزرگداشت شعائر مذهبی  بردارند.

لذا انتظار می­رود اعضای محترم تکیه وخیرین گرامی جهت تحقق این هدف ارزشمند کمک­های خداپسندانه خود و سایر آشنایان را به این حساب هدایت فرمایند.

هیات امنای تکیه یالثارات الحسین شهرستان بیرجند